Tisdag 8/2 2011


Min fina lilla Joy <3

Joo de e ju lite vi nu, hehe, å vilken hund! Ojoj, hon har så mycke potential, ska göra mitt bästa för att ta vara på den. Hon är bara så underbar! Hon fattar fort, men sen betyder inte de att hon alltid vill göra som jag säger :P *hehe* Hon har en vilja, både en egen och en att vilja följa mig. Så ibland blir de lite överslag, men de e sånt som händer. Hon är ju faktiskt bara 5 månader (snart i alla fall).

Så dom framsteg hon gjort är beundransvärda :) Inget kan stoppa oss nu ;) För nu e vi påväg framåt!

Vi går i valpskola, 6 torsdagar nu. Det blir andra gången på torsdag. Det är vi och en valp till, och tro mig det räcker gott och väl *haha* Joy är ju lite som hon är, hon skäller väldigt mycket på andra hundar (vi håller på och jobbar med det, och jag ser redan framsteg :)), och den andra valpen han skäller oxå en del, så ja de kanske är bra att det bara är vi två :P Det är fullt upp ändå.

Nej men jag tycker det går bra, tror det är bra för henne att se en annan hund och lära sig att även fast den är där så kan vi jobba. Det är 5 gånger kvar så jag är hoppfull :D

Nu kan det bara gå åt ett håll, och det är uppåt! :)

Chiefen då? Jo det är så bra med honom *lycklig!* Han kommer bra överens med alla och äter bra, så det är toppen! Han får även sova i sängen hos husse och matte :) Så han sover hela nätterna och det är inga problem alls. Så jag är en hemskt lycklig hund ägare, av flera orsaker;
- Jag har en underbar liten valp med en väldigt ljus framtid framför sig <3 :)
- Jag har ytterligare en underbar hund som jag bara längtar efter att få ta med hem igen!!
- Chiefen kunde inte ha fått en bättre familj!

Så förtillfället känns det som jag har allt :)

Så med ett jätte leende på läpparna säger jag hej så länge för denna gång *vink*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0