Fredag 11/2 2011


"Jag ser det snöar jag ser det snöar..."

Mm, nu är vintern tillbaka, ordentligt. Tok snöade igår, hur mycket som helst! Och när man klev upp imorse så snöade det fortfarande.

Bilderna är tagna från köks fönstret här i stan, man ser isen som sitter på fönstret och sedan bakgården samt taket på huset mittemot. Massa snö!

Har inte jobbat idag, fick ett sms imorse vid halv 7 tiden av min chef. Han är insnöad, så han kunde inte ta sig till jobbet. Så idag var dagis stängt. Då förstår man lite hur mycket snö det är. Men så ja, idag gick jag och Joy upp vid 9, väldigt skönt med sovmorgon måste jag säga :) M åkte vid 4 - 4.30 imorse, han skulle jobba :P Snöröjning. Så ja, vi får väl se när han kommer hem idag. Känns som de kommer ta ett tag för dom idag, mycke snö som inte tycks sluta ramla ner...

Så vad ska jag och Joy göra idag då? Jo vi ska snart åka hem till Kärr. Idag ska vi hämta min bil på glasverkstan. Dom slog ju in rutan på den förra helgen, och snodde radion och min gps *suck* Men men, sånt som tyvärr händer ibland, onödigt tycker man själv men det finns spån överallt ute i världen, tyvärr.

Vad ska vi göra mer sen då? Hmm, ja förmodligen ta de lite lugnt bara. Lär väl vara kvar i Kärr en stund oxå, umgås lite med familjen och så där. Så lär bli en ganska slapp dag idag *skönt!* :)

Sen kanske vi bör träna lite oxå, ska ju klicka in Joysan ordentligt. Och sen finns det ju alltid saker att träna på, inkallning, kontakt, sitt, ligg, stå mm. Så vi har fullt upp egentligen *haha* Igår på valpkursen fick vi en ny läxa, vi ska skriva 5 st belöningar varav inte mer än 2 får vara något ätbart. Sen så ska vi även skriva 5 st störningar. Så ska man komma ihåg att en störning oxå kan vara en belöning. Klurigt de där :P Men kul uppgift, och nödvändig. Alltid bra att veta vad man kan belöna med, och framför allt bra att ha andra belöningar än godis eftersom man inte alltid har det på sig. Störningar är oxå alltid bra att veta, vad stör min hund när vi är ute, vilka saker är väldigt lockande för min hund. För vet man de så kan man förebygga väldigt mycket, och det vinner man på i längden. Att göra det så enkelt för hunden att lyckas, det är det det handlar om :)

Hundar e livet! Och det är så underbart att se deras framsteg. Joy gör otroliga framsteg. Hon sitter snällt och vänligt och tittar på mig när det är matdags och väntar på sitt "var så god" innan hon börjar äta. Skällandet jobbar vi fortfarande med, men hon är mycket bättre. Hon är kontaktbar, jag kan nå fram till henne och hon slutar skälla. Så nu ska vi bara komma på vad vi ska göra för att hon inte ens ska börja skälla :) Men det är under uppbyggnad och det går framåt! Så vi kämpar på och kommer komma långt tillsammans!

Hur går allt annat då, jobb och så där. Jodå, har ju sökt till Kolmården, och hoppas att jag ska få komma tillbaka. I var ju på gruppintervju i tisdag, och hon tycker att det gick bra, så det tycker vi om :) Och där sa dom att svar skulle dom få runt den 8e mars (förra året fick vi svar den 17e mars), men förhoppningsvis innan. Så jag håller krampaktigt tummarna för att både jag och I ska få jobba där i sommar. Vore verkligen toppen! Men samtidigt kanske lite för bra för å va sant *haha* Verkar ju inte riktigt som om livet tycker att jag och I ska jobba tillsammans. Men hoppet är det sista som dör :)

Så med hopp i sinnet så önskar jag er en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0