Torsdag 11/8 2011

Snacka om att jag varit dåligt på att uppdatera under sommaren :P Säger de kanske något om att det varit fullspäckat? ;)

Min sommar på Grönan börjar tyvärr lida mot sitt slut, har bara ett pass kvar och det är nu på lördag :( Känns jätte konstigt, har varit så tokigt kul och jag har verkligen kommit in på alla sätt och vis. Jag har fått tillbaka min sociala kompetens, och det mina vänner känns så otroligt bra! :) Så det anar ni inte ;) Jag har som sagt träffat många härliga människor på Grönan, ska leka med några utav dom imorgon :) Jag har vart på i alla fall tre pubkvällar och det är oxå så väldans kul! Ska göra vad jag kan för att kunna gå på Stjärngalan, den stora avslutningsfesten, så ja hoppas det går vägen och att jag får tag på en biljett helt enkelt :P

Hmm, då ska vi se vad har vi mer... Jaa, mina hundar har det bra, dom har varit på landet med mina föräldrar mycket, så dom är glada. Gladast är dom ju när jag oxå är där men det har tyvärr inte blivit så mycket landet för mig i år :( Men så är det när man vill tjäna lite pengar ;P Man får ge och ta helt enkelt. Någonting som är nästan mer chockerande än att jag inte varit så mycket på landet är att jag inte har badat ute i år, inte någon gång! :O Inte ens i syrrans pool, detta är ju skandal! Annat var det när man var scout, då var första badet på midsommar på Vässarö, skit kallt å man kunde knappt simma men nog badade man allt ändå :P Men ja vi får väl se om jag kan försöka få in något bad någon helg eller så framöver innan det blir alldeles för kallt :P

I måndags började även min hunddagis utbildning som jag går hos Mimmi Janeld, Aurorahundtjänst ( http://www.aurorahundtjanst.se/ ). En mycket bra utbildning, jag är mycket nöjd och det är bara första veckan som gått. Jag går intensiv kursen på 2 veckor, så nästa vecka är den andra och den sista. MEn det är väldans kul! Lär mig massor, mycket som jag egentligen kan men man lär sig nya sätt, nya vägar att gå. Det bästa är att få se med egna ögon hur hundarnas förtroende växer för en trotts att man egentligen inte hör hemma i deras flock lixom. Vi har bara kommit in två stycken och börjat ta massa plats, och hundarna har sagt "okey, då backar vi". Helt tokigt! :P Men det är skönt, har fått många tips om hur jag ska göra med mina egna två, så de e ju bra ;)

Men nu är det allt dags att avsluta och strax åka iväg till veckans sista dag på kursen :) Hade gött! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0