Onsdag 20/4 2011

Känns som de va ett tag sen... Och sist var det hela inte allt för muntert *heh* Ja så kan det gå. Men nu tar vi nya tag!

Har provat på spår med min lilla Joy, blev riktigt lycklig när hon var hur duktig som helst! :D Hon var helt klockren. Så ska försöka lägga lite spår till henne så där ibland, de e ju tok bra träning. Speciellt för henne ( ;) ), de e ju lite lugnare träning lixom. Har ju gått en "Förberedande agility kurs" med henne oxå, hon var jätte duktig måste jag ändå säga. Visst skällde hon en del på dom andra ekipagen, men hon kunde koncentrera sig oxå och då var hon jätte duktig! Så det gick mycket bättre än va jag hade trott :)

Valpkursen är avslutad och klar, så ja nu e det bara ut i världen som gäller ;) Ne men ja, vi ska väl ta det lilla lugna kanske. Jag och I åkte ut till Stockholm Södra Brukshundsklubb och övade hinder träning med Joy och Skejta och det gick mycket bra. Dom va duktiga båda två :) Så ja tillslut ska vi väl lyckas me agilityn oxå ;) Men kommer väl koncentrera mig på att få in en ordentlig lydnad på henne och försöka spåra mycket, det är lite lugnare träning och tror Joysan behöver det. Hon går så lätt upp i varv i alal fall lixom, så agilityn får hålla sig på en lite mindre nivå helt enkelt tills vidare, så får vi se vad framtiden har att utvisa :)

Och min lilla tanta då? Min fina Ronja, jaa vi försöker :P Hon funkar i stan men är väl inte helt överlycklig över att bo här igen. Men vi kämpar på och det går väl bättre och bättre, omän sakta. Så jag ser en ljus framtid, omän långt borta ;)

Som jag skrev i mitt tidigare muntra inlägg så ska jag inte tillbaks till Kolmården, men har i alla fall pratat med min chef därifrån nu och vet varför. Dom har gjort om rovfågel showen till något som liknar lite mer teater föreställning och efter att ha diskuterat mig länge och väl så kom dom fram till att dom inte va helt säkra på om jag hade sånt inom mig, så därför anställde dom mig inte i år. Så ja, skönt att veta att jag inte gjorde nått "fel" men lite hårt att falla på de där ändå eftersom jag tycker de e himla kul me teater å sånt, och är väldigt sprallig och så i normala fall (förra året va jag väl lite låg...). Men ja, så kan de gå bara å ta nya tag som sagt och det har jag gjort. Denna sommar kommer jag nämligen att tillbringa på Gröna Lund :P Har fått säsongs anställning där i år, och jag måste säga att det känns otroligt bra! Är så överlycklig över att ha fått ett sommarjobb så det anar ni inte :P

Jag har dessutom sagt upp mig, gjorde det igår. Kändes lite läskigt men ja, nu är det gjort. Så allt är bestämt nu. Det blir Grönan i sommar och till hösten blir det eget. Så nu måste jag verkligen sätta fart me å ringa myndigheter och skicka in papper och allt sånt där :P Så ja, nu e de bara å tuta å köra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0