Onsdag 27/4 2011

En toppen dag tillbringad tillsammans med I och Skejta på Stockholm Södras Brukshundsklubb!

Efter jobbet så åkte vi iväg till Hagsätra där I plockade upp oss och sedan blidde de lite lunch på Loffes, mycket gott. Dom har mumsiga french hotdogs där *mums mums*

Väl framme la vi spår till hundarna. I la ett till Skejta och jag la ett till Joy, plus ett lite kortare lever godis spår till Ronja. Till henne blir det lätta spår så att hon ska förstå principen och vilja gå hela spåret och se vad som finns i slutet. Så den här gången blev det lever godis spår, la en lever godis i varje fotspår. Sedan var det dags för spåren att ligga en stund. Så under tiden tränade vi lite agility hinder.

Joy är väldans duktig måste jag säga! Hon är väldigt lättlärd och tycker det är kul. Och det gör ju att jag tycker det är himla kul oxå :) Idag har vi till och med tränat utan koppel, Joy var alltså hela lös(!), trotts att I och Skejta oxå höll på å träna, och hon kunde fortfarande koncentrera sig på mig och vad vi gjorde. Måste säga att jag var mycket stolt över henne just då!! :D Hon kan!

Ronja var inte riktigt lika på, men hon var oxå väldigt duktig, för å vara Ronja :) Hon gjorde ballans hinder och efter en stund tog hon A hindret oxå. Sprang genom tunneln och blev på slutet riktigt bra på slalom :) Så hon har det nog i sig oxå, men lite träning så går de nog bra till slut. Så de här fixar hon å jag :)

Joy på agility planen :)



Och nu är påsken över. Var skönt att vara ledig i 5 dagar, blidde inte så mycket gjort men så är det väl alltid :P
Torsdagen tillbringades me syster. Fredagen och torsdagen tillbringades med hundarna i stan. M var på banan och hade städdag ena dagen och åkte cross andra :P

Men söndagen var underbar! :D Den tillbringade vi i Rålis, jag M och hundarna kom dit vid halv 12 - 12 ungefär. C och N kom lite senare, dom hade köpt en grill. Så vi grillade och myste i solen, vi började spela kort med spelade klart det hemma i lägenheten. Det var tokigt skönt ute. Jag, M och hundarna promenerade längs vattnet innan syster me pojke kom, himla mysigt :)

Måndagen tillbringades oxå med C och N, då hämtade vi ett skåp i VH som C har fått av Ms mamma. Så vi skruvade ner det, packade in den i N bil, åkte till Högdalen och bar upp allt i Cs lägenhet. Där C och jag skruvade ihop den igen. Grabbarna låg på golvet (N på golvet, M i soffan) och latade sig :P Kopplade in tv spelet gjorde dom iof oxå, men sen latade dom sig bara, och åt godis ;) Sen grillade vi igen! :D Denna gången me L och M (Cs gymnasie kompis å hennes kille). Mycket trevligt!

Så ja, allt som allt, en bra påsk :)

Joy och Ronja på promenaden längst vattnet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0