Frågor och svar

"Hej, hur mår du idag?"

Ja du, svarar man ärligt på frågan så kanske svaret blir: "inge vidare för tillfället". Men svarar man ärligt?..

Idag är första gången jag är hemma från jobbet sen jag började där den 9e januari 2009, de kanske svarar på frågan om hur jag mår.

"Annars då?"

Jorå, ska väl inte klaga så mycket egentligen. Jag har ju ett rätt bra liv ;) Jag har mina hundar! Mitt lilla skräp ( ;) ) Ronja, som jag börjat amatör träna lite me på promenaderna. Och jag ser redan skillnad på henne! Hon är super duktig, och mycket lugnare (anser jag). Hon kan ligga i sängen med mig och M och trivs med det, förut tycktes hon ha ett behov av att man alltid klappade på henne och gjorde man inte de så sökte hon sig till någon annan eller la sig på golvet. Men nu trivs hon med att bara vara nära :) De e inte hopplöst!! Vi ska fixa de här! Hon, jag och M ska fixa de här! Jag vet att Ronja har de inom sig, och med tanke på dom framsteg hon gjort bara på den här korta tiden så är jag övertygad om att den här sagan(!) kommer sluta bra :)

Och sen har vi ju oxå dom små *haha* Jaa, vilka små energiknippen ;) Dom har både tuffat till sig och lugnat ner sig. Lilltjejen har ju alltid varit en riktig liten bitch :P Men nu har hon lugnat ner sig en hel del, och det visade sig finnas en liten mysis i henne. Och lillkillen han var väldigt lugn och beskedlig, han har tuffat till sig och är en riktig liten buse. Fortfarande hur mysig och cool som helst, men nu med lite mer attityd ;)

Dom är båda mycket trevliga och har bra temperament. Riktiga mysisar båda två, nu för tiden :P När husse gått upp på morgonen och åkt till jobbet då vill alla hundarna (Ronja och valparna) ligga i sängen med mig den sista timmen innan jag oxå går upp :P Kanske något man inte borde uppmuntra men det är så mysigt med Ronja bredvid sig och två valpar på eller precis bredvid på andra sidan :D

I söndag var även jag och M och införskaffade två stycken halsband till dom små. Så nu är halsbands träningen igång. Om man frågar valparna så kom vi över ett par halsband med loppor på, men det tycks inte spela någon roll vilken typ man tar, alla halsband har tydligen loppor och löss :P Även till dom större hundarna.

"Hur går det med lokalen och allt med syrran då?"

Jorå, förhoppningsvis går det snart framåt på riktigt :) S var och hämtade nycklar till lokalen i måndags, och vi ska försöka ha ett möte med dom andra två instruktörerna som vi delar lokal med för å se vad vi ska ha för system och så där. Så nu ska vi bara hitta en tid som alla kan på :P *jippie* Men de blir säkert bra :)

Kontraktet ska vara på väg, så vi kan skriva under de och så. Och sen är det bara att tuta och köra.

Det finns så många tankar och idéer vi har *haha* Själv sitter jag och räknar och räknar massor på tunnelbanan och hemma. Planerar och funderar, sen får vi väl se hur mycke som funkar och går att genomföra sen ;) Men de e rätt kul att sitta och hålla på faktiskt *tro de eller ej*

Så ja, vi kör väl på och hoppas på de bästa! :) *som vanligt*

"Bagis då, hört något?"

Haha, nee de har jag inte :P Dom ska väl höra av sig den här veckan tror jag, om jag räknat rätt och om inget drar ut på tiden hos dom. Men ja, vi väntar med spänning. Vore ju inte helt fel att få jobba där, men ja, jag hoppas men förnuftet säger ju en annan sak ;P Men de e väl så de e. Men hoppet e de sista som dör :D

Mina små glädje spridande bollar

Troll over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0