Inringd :)

Japps, då ska vi se. Igår när jag var på väg hem från jobbet så fick jag sms av avdelninges chefen där hon frågade om jag kunde komma in och jobba idag, och det var väl klart att jag kunde! :) Jag tar alla dagar jag kan få :)

Så ja, istället för att sova ut idag blev det att gå upp kl 6 igen och göra sig iordning sätta mig i bilen och åka iväg mot parken. Har ännu inte lyckats skaffa något passerkort så måste stå utanför grinden tills någon kommer och kan släppa in mig, har hittills haft en väldig tur med det. Det har kommit en bil ungefär samtidigt som jag så har aldrig *peppar peppar ta i trä* behövs vänta speciellt länge alls. Har hunnit stanna bilen så har det kommit någon :P

Idag blev det lite mer jobb, men är inte helt hemma än så man känner sig lite i vägen när man inte vet vad man kan göra och inte. Men det kommer med tiden, när man jobbat några veckor eller så. Då kommer säkerheten i vad man gör och kollen på vad man kan göra :P Så ja, man får känna sig lite i vägen tills man är där helt enkelt.

Men ja, jag hängde på. Vi hann med rätt mycket idag ändå, trots kaos. Men så är det på BARR, "de ballar ur" (med lite knasig dialekt så man kanppt hör ;P) *haha*

Nej men de e ett skönt gäng jag e me :) Man får ta de som de kommer lite.

Vi klippte kycklingar och fixade kött, städade, mockade och hade oss. Sen satt vi även en stund me lite fåglar, jag fick äran att hälsa på Harrisvråken Hälge. Han var rätt livlig :P Men allt gick bra. Så vi har påbörjat våran vänskap nu jag å Hälge :P

Sen blev det lite mera städning och utfodring nere på gamla elefant. Vi spolade, skurade och utfodrade Harrisvråkar, Gamar, Marknäshornsfåglar, Krontranor samt Niklas (som är någon typ av stork, kommer ej ihåg vilken). Inga problem, det fixade vi rätt fort då vi va tre personer. Efter det hade några fågelvisning och då passade jag på att skura och göra så snyggt det gick i Pontus (berguvens) ena hägn, för dit skulle vi flytta en Harrisvråk. Så det fixade jag, sen vart det lite diskning innan det var dags att åka hem.

Hann tyvärr inte förbi gästcentrat idag :/ Så det måste jag fixa på måndag, måste fixa passerkort och nycklar å så där. Måste ha det så att jag inte alltid, i alla lägen, är så beroende av andra. Så ja, måste se till att fixa de på måndag!

Men nu är det snart dags att krypa i sängen, e rätt så trött :P

Troll over and out *vink*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0